Sunday, March 13, 2016

Aku Bukan Komprador

Aku Bukan Komprador
Aku Bukan Komprador
"Tanah Penuh Embun" karya Sakinah az-Zahara memberi inspirasi yang cukup besar buat Sakinah meneruskan hidupnya dalam kesedaran sejarah dan kesedaran kemanusiaan. Sakinah mengerti aib bangsa yang pernah dijajah Portugis, Belanda, Jepun dan Inggeris. Dia berusaha keras untuk menjadi ejen melawan takdir masa lampau. Dia tidak mahu mendewakan penjajah dan tidak mahu menjadi komprador dengan mengikut cara hidup mereka. Dia ingin menawan para penjajah zaman dahulu dengan caranya sendiri. Baginya, sejarah itu sekolah yang mendidik dan hospital yang merawat. Namun, dia juga dilanda ombak emosi dan cinta. Tiga jejaka mengimpikannya. Siapakah pilihannya? Dapatkah Sakinah menemui idolanya. Sakinah az-Zahara? Aku Bukan Komprador, bukan setakat imbauan sejarah. Ia  menawarkan pengalaman intelektual dan pengalaman seni yang menarik, di samping kisah cinta yang lembut dan mengasyikkan.


Maklumat Buku
Aku Bukan Komprador
Penulis: Aminah Mokhtar
Penerbit: Dewan Bahasa dan Pustaka, 2009
ISBN: 9789834603007
Kondisi Buku : Sangat Baik Seperti Baru
Harga Asal: RM25.00
Harga Kini : RM15.00

Caj Kurier : RM10.00 (Sem. Malaysia) RM14.50 (Sabah/Sarawak)

0 comments:

Post a Comment